Bewegend leren met de interactieve muur SPORTsWall!

SPORTsWall – een interactieve muur

De SPORTsWall is de leukste interactieve muur voor bewegend leren. Door de SPORTsWall wordt er een grenzeloze keuze aan activiteits- en leerspellen op de muur geprojecteerd. Deze spellen worden vervolgens aangestuurd door kinderen middels het gooien van ballen, of door het gebruik van de handen.

Bewegend leren met de SPORTsWall

Bekijk de SPORTsWall in actie!

Benieuwd hoe kinderen bewegend leren met de SPORTsWall? Bekijk dit filmpje en zie de SPORTsWall in actie!

De varianten van de SPORTsWall

De SPORTsWall komt in twee varianten. Namelijk de educatieve versie, vol met interactieve leerspellen om in te zetten tijdens bijvoorbeeld de rekenles. Of ga voor de fit-versie, vol met leuke, actieve en motiverende spellen met als doel fit worden. Hierdoor is deze variant goed in te zetten tijdens de gymlessen.

Maak eigen leerspellen in de online omgeving; MyWall.

De SPORTsWall wordt aangestuurd door de online omgeving MyWall. In deze online omgeving kunnen leerkrachten bijvoorbeeld hun eigen leerspellen maken. Daarnaast kunnen zij hier leerspellen zoeken die aansluiten op de les. Als laatst kunnen leerkrachten hier de layout van de beweegmuur beheren.

Online omgeving MyFloor van ActiveFloor

Ontdek de MyWall omgeving

Het maken van eigen leerspellen

De Fit-variant van de SPORTsWall komt met een aantal spellen die niet aangepast kunnen worden. In de educatieve variant zit dat echter anders. Gebruikers kunnen hun eigen leerspellen maken met de – tot nu toe – 6 beschikbare templates door eigen vragen en antwoorden toe te voegen. Zo kunnen scholen bijvoorbeeld spellen maken die aansluiten op de SLO leerdoelen.

Het maken van eigen afspeellijsten

Gebruikers maken hun eigen afspeellijsten door deze te vullen met de spellen die ze zelf hebben gemaakt. Geen tijd om eigen spellen te maken? Geen zorgen. Er staan namelijk al meer dan 1750 leerspellen in de online omgeving! Gebruikers kunnen dus heel gemakkelijk spellen zoeken die aansluiten bij de behoeftes van de kinderen en deze in hun eigen afspeellijsten toevoegen.

Het modulair opbouwen van de SPORTsWall

Gebruikers kunnen de indeling van de eigen beweegmuur beheren. Eén optie is om bijvoorbeeld enkel zelfgemaakte afspeellijsten op de beweegmuur te zetten, waardoor je precies weet wat er op de muur staat. Een tweede optie is een combinatie van eigen afspeellijsten en afspeellijsten die wij speciaal geordend hebben op thema’s (zoals bijvoorbeeld op de SLO leerdoelen).

“Spelen is voor onze leerlingen de favoriete manier van leren”

Antoon van Dijkschool

De interactieve spellen op de SPORTsWall

WildWest

WildWest is een activiteitsspel dat veel oefening en een gezond gevoel voor competitie vereist. Het spel begint met het selecteren van het aantal spelers. In dit spel is het doel van de spelers om met de bal de kluis met geld te raken waar het meeste geld in zit. De spelers verzamelen hierdoor zoveel mogelijk contant geld, voordat de trein aan het einde van zijn rit is. Dit spel vereist een hoop concentratievermogen én een goed vermogen om te mikken. Want telkens wanneer een kluis wordt geraakt, wisselen de kluizen willekeurig van plaats. De speler die het meeste geld heeft verzameld als de klok om is, wint het spel.

Voor 1 tot 4 spelers/teams

CrazyBalloons

Ken je het spel 3 op een rij? Waar het normaal gesproken de bedoeling is juist 3 op een rij te krijgen, is het in dit spel de bedoeling dat juist vóór te zijn. In de drie ballonnen verschijnen verschillende dieren. Het is de taak van de spelers de ballonnen kapot te schieten voordat er drie van dezelfde dieren op één rij staan. Het wordt echter steeds moeilijker – hoe vaker een dier geraakt is, hoe sneller dat dier opnieuw verschijnt! In dit spel is het belangrijk dat spelers snel én nauwkeurig te werk gaan. Een geweldig spel om veel activiteit en beweging in de dag op te nemen. Voor 1 tot 4 spelers/teams

SweetyWar

SweetyWar is, zoals de naam al doet vermoeden, een spel gevuld met snoep en pittige duels. In dit spel is het belangrijk dat de spelers hun hoofd én hun schietarm bij de les houden. Enorme hoeveelheden snoep regenen namelijk van de UFO’s en het is aan de spelers om er zoveel mogelijk te raken. Hoe meer snoep je raakt voordat de tijd om is, hoe meer punten je krijgt. Er kunnen maximaal 4 spelers/teams meedoen in deze zoete oorlog. Hierdoor is er ruimte voor zowel een één op één duel als een teamprestatie. De speler/het team met de meeste punten wanneer de tijd op is, wint het spel.

Ben je klaar voor een zoet duel?

Voor 1 tot 4 spelers/teams

CircusRace

In CircusRace is het de bedoeling dat jouw circus olifant zo snel mogelijk door het parcours gaat. Hoe je dat doet? Door zo snel mogelijk de ballen van jouw kleur te raken! Spelers gooien met hun bal naar de cirkel die overeenkomt met hun individuele kleur. Wanneer je precies goed in je cirkel mikt, verschijnt de bal opnieuw in het grijze vlak. Zo blijf je op jouw kleur mikken, totdat je olifant het einde van de race heeft gehaald. In dit spel is een goede schietarm en een ijzersterke concentratie van enorm belang! Klaar voor de start? AF! Voor 1 tot 4 spelers/teams

SlijmBattle

Zodra SlijmBattle begint, begint ook de activiteit, beweging en competitie. Elke speler krijgt zijn eigen cirkel van slijm. Het doel is om het slijm te raken terwijl het beweegt in cirkels. Er is echter een klein detail: je scoort pas punten als je het slijm raakt en het opblaast. Een ogenschijnlijk klein detail, maar wel één die eist dat de spelers hun aandacht en concentratie bij het spel houden. Het doel is om zoveel mogelijk (slijm)punten te verzamelen, voordat de tijd onderaan het bord om is. Spelers oefenen op deze manier aan hun snelheid- en mikvaardigheden, terwijl ze mega actief zijn.

Voor 1 tot 4 spelers/teams

Piraten eiland

Piraten eiland is een strategisch spel, waarbij je vragen moet beantwoorden binnen een bepaalde tijd. De spelers moeten samenwerken om terrein te veroveren voor hun team. Het winnende team is het team wat het meeste terrein heeft veroverd op het moment dat het spel is afgelopen. De inhoud en moeilijkheidsgraad van het spel kun je volledig naar wens aanpassen. Je kunt vragen toevoegen over het uitbreiden van vocubulaire, het oplossen van rekensommen, het oefenen van breuken, noem maar op.

Met dit spel trainen de spelers hun coöperatieve vaardigheden, kennis en het vermogen het hoofd helder te houden.

Voor 1 tot 4 spelers/teams

Danger in the Jungle

Danger in the Jungle is een quiz waarbij twee teams strijden om als eerste de magische brug over te steken.

Er zijn twee varianten van dit spel. In één variant beantwoordt elk team om de beurt vragen terwijl ze op elkaar wachten. De tweede variant is een race, waarbij de teams tegelijkertijd vragen beantwoorden. Bij een goed antwoord krijgt een speler/team een nieuwe plank van de brug, waardoor ze dichter bij de finish komen. Bij een verkeerd antwoord, valt een plank van de hangbrug in het water. Hierdoor zal de persoon/het team in het water vallen en moet de vraag opnieuw beantwoord worden. Het doel is natuurlijk om als eerste (en droog!) bij de Heilige Graal te komen!

Danger in the Jungle traint geheugen en samenwerking.

Voor 2 spelers/teams.

Quiz Ninja

Quiz Ninja is een eenvoudige quiz die uit meerdere rondes bestaat.

Bij het beantwoorden van vragen is het belangrijk om snel te zijn, maar tegelijkertijd zo geduldig te zijn als een échte ninja. Er wordt een vraag gesteld, waarna zowel de juiste als verkeerde antwoorden over de muur zweven. Spelers moeten zo snel mogelijk de juiste antwoorden kiezen door hun Ninja-ster op het antwoord te plaatsen door het gooien van ballen naar de muur. Als je te langzaam bent loop je het risico dat je niet op tijd jouw Ninja-ster op het juiste antwoord hebt geplaatst! Aan de andere kant, als je te ongeduldig bent, loop je het risico jouw Ninja-ster op het verkeerde antwoord te plaatsen! De juiste en verkeerde antwoorden worden onthuld wanneer de vastgestelde tijd van het spel om is.

De vragen en antwoorden kunnen eenvoudig worden aangepast aan de leeftijdsgroep en het te behandelen onderwerp.

Voor 1 tot 4 spelers/teams.

Smack the Fly

Smack the Fly is een spel dat kan worden ingezet als een quiz of kan worden gebruikt als geheugenspel.

Het spel begint met het stellen van een vraag in de vorm van een tekst of een afbeelding. Dan begint de klok en verschijnen er verschillende antwoorden op de muur. De antwoorden zweven als het ware over de muur heen. Het doel van de spelers is om zo veel mogelijk goede antwoorden te “meppen” door hier een bal naar toe te gooien. Zodra een antwoord is “gemept”, staat deze stil. Als de tijd om is worden de goede antwoorden onthuld op de vloer.

De vragen en antwoorden kunnen eenvoudig worden aangepast aan de leeftijdsgroep en het te behandelen onderwerp.

We raden aan dit spel met 1 tot 4 spelers/teams te spelen.

BuzzIt

BuzzIt is een klassieke quiz waarbij de spelers hun zoemer moeten gebruiken wanneer ze het antwoord op de gestelde vraag weten.

Elke speler krijgt een eigen buzzer. Er verschijnt een vraag op de muur en als de buzzers knipperen kan de speler die het antwoord weet op zijn buzzer slaan. Nas nadat de speler zijn buzzer heeft aangetikt, verschijnen drie mogelijke antwoorden waar de speler het juiste antwoord nog uit moeten kiezen. Bij een correct antwoord krijgt de speler een punt, bij een fout antwoord krijgen de tegenstanders een punt.

Dit spel is geschikt voor 4 spelers/teams.

BikeRace

Hoe snel kan jij fietsen?

In BikeRace zijn er twee spelers die moeten strijden over wie het snelste is op de fiets. In het midden op de vloer zie je de baan, waar de gele en rode speler strijden om de fiets vooruit te krijgen. Dit doen ze door een bal op de pedalen te gooien die zich aan twee uiteinden van de muur bevinden.

Tijdens het spel kom je verschillende haltes tegen waar je een vraag moet beantwoorden voordat je verder kunt fietsen. Deze vragen kunnen juist of onjuist zijn. Als je een onjuist antwoord geeft, gaat jouw fiets langzamer vooruit. De eerste renner die over de streep is wint de wedstrijd!

Voor 2 spelers/teams.

Memory

De goede, oude memory spellen! In dit spel komt deze oude vriend naar voren in een compleet nieuw jasje. Geprojecteerd op een grote muur is memory een compleet onverwachte en verrassende ervaring!

De spelers draaien om de beurt twee kaarten om die op het speelvlak liggen. Als de foto’s overeenkomen, krijg je een paar. Het spel is volledig in te delen op verschillende levels van moeilijkheid, waardoor het spel geschikt is voor alle leeftijden!
Het team met de meeste paren wint het spel. De kaarten kunnen zowel teksten als foto’s en zelfs geluiden bevatten!

Voor 1-4 speler(s) / teams.

Puzzle

Het ‘Puzzle’ spel is een klassieke puzzel waarbij het doel is om de stukjes van een puzzel in de juiste volgorde te plaatsen. Eén speler per keer kan een puzzelstuk markeren dat de speler wil verplaatsen door er met een bal naar te gooien, en vervolgens op het stuk muur te mikken waar het puzzelstuk moet worden geplaatst.

Patroonvorming en puzzelen staan aan de basis van vaardigheden als lezen, rekenen en logica. Dus als je kind puzzels doet, dan doen ze één van de beste hersenoefeningen voor het ontwikkelen van hun lees-, reken- en logische vaardigheden. Zij ontwikkelen daarnaast probleemoplossende vaardigheden, individueel succes en individuele prestatie.

Voor 1-2 spelers.

Liever een interactieve vloer? Die hebben we ook!

Naast een interactieve muur hebben we ook een interactieve vloer beschikbaar! De ActiveFloor komt in een vaste en een mobiele variant. Op de vloer worden diverse activiteits- en leerspellen geprojecteerd waar kinderen zelfstandig mee aan de slag kunnen. Werken aan de SLO-leerdoelen was nog nooit zo leuk!

Mobiele variant Active Floor

Waarom SPORTsWall bij ConnectAndPlay?

Het probleem:

Bewegend leren op zichzelf is een bewezen ontwikkeling. Kinderen leren beter door te bewegen. Het probleem is echter dat het in de praktijk nog best heel lastig blijkt om bewegend leren een daadwerkelijk onderdeel van de les te maken. Leerkrachten hebben het al enorm druk. Daar bovenop is de druk die vanuit overheidsbeslissingen op het onderwijzend personeel wordt gelegd enorm. Voldoende beweging in de dag opnemen krijgt daardoor vaak, begrijpelijk ook, niet voldoende aandacht. Daar komt bij dat er voor bewegend leren verschillende toepassingen en mogelijkheden zijn. Veel leerkrachten geven daardoor hun eigen (of geen) invulling aan bewegend leren. Bovendien hebben we gemerkt dat enkel een product als een interactieve vloer niet voldoende is om leerkrachten daadwerkelijk te motiveren bewegend leren in te zetten.

De oplossing:

Bewegend leren integreren met behulp van onze adaptieve en integrale aanpak, ondersteund door diensten en beleid.

Wij hebben in de praktijk opgemerkt dat bewegend leren integreren met enkel een product als de ActiveFloor of de SPORTsWall niet altijd voldoende werkt. Dit heeft o.a. te maken met het feit dat gedragsverandering, zoals het vrijwel dagelijks inzetten van bewegend leren, tijd en moeite kost. Daarom helpen wij scholen en stichtingen met ons volledige pakket bewegend leren te integreren in het lesaanbod. Het belangrijkste daarbij is de toegang tot het online bewegend leren platform Wieblie, met kant en klare bewegend leren lessen. Ondersteund door een interactief product op locatie, inclusief een e-learning over het gebruik en de mogelijkheden van het product.

Neem vrijblijvend contact met ons op!

ConnectAndPlay 

Van Heekstraat 15

3125 BN Schiedam

Contact us

085 - 7603631

info@connectandplay.eu

Information

Privacy policy

FAQ

Follow us

Facebook

Instagram

Connectandplay 2021

Build by: MrSunshine