ACTIVE FLOOR

Bewegend leren met de Active Floor!

ActiveFloor is een interactieve beweegvloer waar kinderen diverse spellen op spelen terwijl ze bewegen. Zie de ActiveFloor als een levensgrote tablet op de vloer, met eindeloos veel mogelijkheden tot verschillende activiteits- en leerspellen die aangestuurd worden door te rennen, springen en tappen met de voeten.

ActiveFloor biedt (speciaal onderwijs) basisscholen, kleuterscholen, buitenschoolse opvang, bibliotheken en ziekenhuizen nieuwe mogelijkheden. De spellen op de vloer bevorderen de educatieve, sociale en motorische ontwikkeling van kinderen. Op de ActiveFloor leren kinderen op de manier die het meest natuurlijk voor hen is: door het hele lichaam te gebruiken.

 

Bewegend leren ActiveFloor
Online MyFloor omgeving tentoonstellen

Maak eigen leerspellen in de online omgeving MyFloor.

De ActiveFloor wordt aangestuurd door de online omgeving MyFloor. In deze online omgeving kunnen leerkrachten o.a. hun eigen leerspellen maken, leerspellen zoeken die aansluiten op de les en de layout van de beweegvloer beheren.

 

Ontdek de MyFloor omgeving

l

Het maken van eigen leerspellen

Gebruikers kunnen hun eigen leerspellen maken met de 12 beschikbare templates door eigen afbeeldingen, geluiden, vragen en antwoorden toe te voegen. Zo kunnen scholen bijvoorbeeld spellen maken die aansluiten op de SLO leerdoelen. Zorginstellingen kunnen daarentegen spellen maken die aansluiten bij de behoefte van hun patiënten.

Het maken van eigen afspeellijsten

Gebruikers maken hun eigen afspeellijsten door deze te vullen met de spellen die ze zelf hebben gemaakt. Geen tijd om eigen spellen te maken? Geen zorgen. Er staan al meer dan 1750 leerspellen in de online omgeving! Gebruikers kunnen ook spellen zoeken die aansluiten bij de behoeftes van de kinderen en deze in de zelfgemaakte afspeellijsten toevoegen. 

Het modulair opbouwen van de ActiveFloor

Gebruikers kunnen de layout van de eigen beweegvloer beheren. Kies er bijvoorbeeld voor alleen eigengemaakte afspeellijsten op de beweegvloer te zetten, zodat je precies weet wat er op de vloer staat. Of kies voor een combinatie met afspeellijsten die wij speciaal geordend hebben op thema’s, zoals bijvoorbeeld de (SLO) leerdoelen.

“Spelen is voor onze leerlingen de favoriete manier van leren.”

AntoonvanDijkschool

De interactieve spellen

Pirates Island/pirateneiland

Piraten eiland

Piraten eiland is een strategie spel en is een soort mix van het spel Risk en het oude straatspel “Ik verklaar de oorlog”.

In deze versie is het een quiz waarbij je vragen moet beantwoorden binnen een bepaalde tijd. Het spel heeft verschillende moeilijkheidsgraden die je als maker zelf kunt aanpassen. De spelers moeten samenwerken om terrein te veroveren voor hun team. Het winnende team is het team wat het meeste terrein heeft veroverd op het moment dat het spel is afgelopen. De inhoud van het spel kun je volledig naar wens aanpassen. Je kunt vragen toevoegen over het uitbreiden van vocubulaire, het oplossen van rekensommen, het oefenen van breuken, noem maar op.

Met dit spel trainen de spelers hun coöperatieve vaardigheden, kennis en het vermogen het hoofd helder te houden.

Voor 1 tot 4 spelers/teams.

Gevaar in de Jungle

Danger in the Jungle

Danger in the Jungle is een quiz waarbij twee teams strijden om als eerste de magische brug over te steken.

Er zijn twee varianten van dit spel. In één variant beantwoordt elk team om de beurt vragen terwijl ze op elkaar wachten, in de andere variant beantwoorden de teams tegelijkertijd vragen en is het een race. De spelers/teams beantwoorden vragen die hen bij een goed antwoord een nieuwe plank geeft waardoor ze dichter bij de finish komen. Als een speler/team een verkeerd antwoord geeft, valt een plank van de hangbrug in het water, zal de persoon/het team in het water vallen en moet de vraag opnieuw beantwoord worden. Het doel is natuurlijk om als eerste (en droog!) bij de Heilige Graal te komen!

Danger in the Jungle traint geheugen en samenwerking.

Voor 2 spelers/teams.

Quiz Ninja

Quiz Ninja

Quiz Ninja is een eenvoudige quiz die uit meerdere rondes bestaat.

Bij het beantwoorden van vragen in het Quiz Ninja spel is het belangrijk om snel te zijn, maar tegelijkertijd zo geduldig te zijn als een échte ninja. Er verschijnen vragen, de juiste én verkeerde antwoorden zweven rond over de vloer. Spelers moeten zo snel mogelijk de juiste antwoorden kiezen door hun Ninja-ster op het antwoord te plaatsen. Als je te langzaam bent loop je het risico dat je niet op tijd jouw Ninja-ster op het juiste antwoord hebt geplaatst! Aan de andere kant, als je te ongeduldig bent, loop je het risico jouw Ninja-ster op het verkeerde antwoord te plaatsen! De juiste en verkeerde antwoorden worden onthuld wanneer de vastgestelde tijd van het spel om is.

De vragen en antwoorden kunnen eenvoudig worden aangepast aan de leeftijdsgroep en het te behandelen onderwerp.

Voor 1 tot 4 spelers/teams.

Smack the fly

Smack the Fly

Smack the Fly is een spel dat kan worden ingezet als een quiz of kan worden gebruikt als geheugenspel. 

Het spel begint met het stellen van een vraag in de vorm van een tekst of een afbeelding. Dan begint de klok en verschijnen er verschillende antwoorden op de vloer. De antwoorden zweven als het ware over de vloer heen. Het doel van de spelers is om zo veel mogelijk goede antwoorden te “meppen” door hier met hun voeten op te stappen. Zodra een antwoord is “gemept”, staat deze stil. Als de tijd om is worden de goede antwoorden onthuld op de vloer.

We raden aan dit spel met 1 tot 4 spelers/teams te spelen.

Buzzit

BuzzIt

BuzzIt is een klassieke quiz waarbij de spelers hun zoemer moeten gebruiken wanneer ze het antwoord op de gestelde vraag weten.

Elke speler krijgt een eigen buzzer. Er verschijnt een vraag op de vloer en als de buzzers knipperen kan de speler die het antwoord weet op zijn buzzer springen. Nas nadat de speler zijn buzzer heeft aangetikt, verschijnen drie mogelijke antwoorden waar  de speler het juiste antwoord nog uit moeten kiezen. Bij een correct antwoord krijgt de speler een punt, bij een fout antwoord krijgen de tegenstanders een punt.

Dit spel is geschikt voor 4 spelers/teams.

Bikerace

BikeRace

Hoe snel kan jij fietsen?

In BikeRace zijn er twee spelers die moeten strijden over wie het snelste is op de fiets. In het midden op de vloer zie je de baan, waar de gele en rode speler strijden om de fiets vooruit te krijgen. Dit doen ze door op de pedalen te trappen die zich aan twee uiteinden van de vloer bevinden. Rennen geblazen!

Tijdens het spel kom je verschillende haltes tegen waar je een vraag moet beantwoorden voordat je verder kunt fietsen. Deze vragen kunnen juist of onjuist zijn. Als je een onjuist  antwoord geeft, gaat jouw fiets langzamer vooruit. De eerste renner die over de streep is wint de wedstrijd!

Voor 2 spelers/teams.

Combifrogs

CombiFrogs

Ken je hem nog, “ik ga op vakantie en ik neem mee..”?

Combi Frogs is een geheugen- en samenwerkingsspel. Een speler begint een verhaal door op een foto te stappen. De volgende speler moet dan op het verhaal voortbouwen door de stap van de eerste speler te herhalen en daar een eigen stap aan toe te voegen. De derde speler houdt diezelfde volgorde aan van de vorige spelers en vertelt het verhaal verder met een derde stap. En ga zo maar door. Als je een deel van het verhaal vergeet of op de verkeerde foto stapt lig je uit het spel. De speler/team die het hele verhaal onthouden heeft en als laatst op de vloer staat, wint!

Het spel is voor alle thema’s in te zetten zolang het doel is het geheugen te trainen!

Voor 2-4 spelers/teams.

Memory

Memory

De goede, oude memory spellen! In dit spel komt deze oude vriend naar voren in een compleet nieuw jasje. Geprojecteerd op een grote vloer is memory een compleet onverwachte en verrassende ervaring!

De spelers draaien om de beurt twee kaarten om die op het speelvlak liggen. Als de foto’s overeenkomen, krijg je een paar. Het spel is volledig in te delen op verschillende levels van moeilijkheid, waardoor het spel geschikt is voor alle leeftijden! 

Het team met de meeste paren wint het spel. De kaarten kunnen zowel teksten als foto’s en zelfs geluiden bevatten!

Voor 1-4 speler(s) / teams.

Puzzle

Puzzle

Het ‘Puzzle’ spel is een klassieke puzzel waarbij het doel is om de stukjes van een puzzel in de juiste volgorde te plaatsen. Eén speler per keer kan een puzzelstuk markeren dat de speler wil verplaatsen door deze aan te klikken met zijn voet, en vervolgens op het stuk vloer te tikken waar het puzzelstuk moet worden geplaatst.

Patroonvorming en puzzelen staan aan de basis van vaardigheden als lezen, rekenen en logica. Dus als je kind puzzels doet, dan doen ze één van de beste hersenoefeningen voor het ontwikkelen van hun lees-, reken- en logische vaardigheden. Zij ontwikkelen daarnaast probleemoplossende vaardigheden, individueel succes en individuele prestatie.

Voor 1-2 spelers.

De mobiele variant van de ActiveFloor

Naast de vaste variant van de ActiveFloor is er nu ook een mobiele versie beschikbaar! Deze mobiele variant is uitermate geschikt voor scholen of besturen die de ActiveFloor bijvoorbeeld willen inzetten in verschillende ruimtes of zelfs op verschillende locaties. De kast is handig verrijdbaar door de stevige wielen. Door het net wat kleinere oppervlak is de mobiele ActiveFloor in veel ruimtes te gebruiken. 

Mobiele variant ActiveFloor

Over Connect and play

Waarom ActiveFloor bij ConnectAndPlay?

Het probleem:

80% van de kinderen beweegt te weinig. Dit percentage is natuurlijk veel te hoog. Uit verschillende onderzoeken komt naar voren dat beweging voor kinderen bevorderlijk is voor zowel de sociale, motorische als cognitieve vaardigheden. Bovendien leidt bewegen tot een algehele verbetering van de fysieke en mentale gezondheid van kinderen. Daarnaast is bewezen dat beweging zorgt voor betere leerprestaties bij kinderen. Een win-win-win situatie. Bewegend leren zou de norm moeten worden voor kinderen van alle leeftijden. Maar hoe integreer je bewegend leren in het lesaanbod? Hoe zorg je er voor dat er een beleid komt op bewegend leren? Hoe krijg je alle medewerkers mee om bewegend leren ook actief in te (blijven) zetten? En hoe zorg je ervoor dat het aanbod aansluit op de (persoonlijke) behoeftes van de kinderen?

De oplossing:

Bewegend leren met de Active Floor

Met behulp van de ActiveFloor zorgt ConnectAndPlay voor een integrale oplossing op het gebied van bewegend leren voor alle onderwijsinstellingen (zowel basis- als speciaal onderwijs), kinderopvangcentra en zorginstellingen in Nederland. Onze aanpak maakt het mogelijk om hele teams op te leiden tot bewegend leren expert met de ActiveFloor. In de online community worden alle vragen beantwoord en delen gebruikers al hun kennis over bewegend leren. Door de mogelijkheid eigen spellen te maken sluit de content altijd aan bij de (individuele) behoeftes van de kinderen. Dit maakt dat het gebruik van de ActiveFloor de ideale toepassing om bewegend leren onderdeel te maken van de cultuur. 

Neem hier contact met ons op!

Bel ons op 085-7603631

© 2020 Connectandplay

Built by Tris Roeleveld

Galileistraat 15

3029 AL, Rotterdam