Wat is customer experience?

Wie dagelijks met klanten in contact komt, heeft er ongetwijfeld van gehoord. Maar wat is het nou eigenlijk precies: customer experience? Wij geloven dat customer experience de optelsom is van alle belevingen die een klant heeft tijdens de interacties met jouw merk, offline en online. Niet slechts op één moment, maar tijdens de totale klantreis en over de gehele beleving van het klant zijn. 

In een wereld die steeds digitaler wordt, zijn organisaties die écht klantgericht zijn nog steeds een uitzondering. Klanten worden alleen maar kritischer en verwachten bij  ieder contactmoment dat hun verwachtingen worden overtroffen.  En het overtreffen van de verwachting, of het gebrek er aan, wordt niet ervaren op basis van wat je beweert, maar door wat je werkelijk doet. Customer experience gaat dus om de ervaring die je de klant biedt.

Onderzoek wijst uit dat klanten meer willen dan alleen een product kopen. Ze zijn op zoek naar een ervaring; een warme groet, een gastvrije omgeving en misschien wel een onvergetelijk moment. De klant wil deel uitmaken van het verhaal dat jij als merk te vertellen hebt, zodat zij daar op het eerst volgende verjaardagsfeestje weer over kunnen vertellen. Customer experience is dus in grote mate bepalend voor de tevredenheid van je klant.

ConnectAndPlay helpt je het verschil maken! 

We onderzoeken doorlopend wat klanten verwachten en bedenken daar geschikte oplossingen voor. Wij voelen onszelf verantwoordelijk en zijn altijd bereid om net dat stapje extra te zetten. Zo zorgen we er samen voor dat jouw klant weer koning wordt. Dit doen we door persoonlijk en specialistisch advies te geven en onze producten tijdig te leveren. Maar ook door soms een handgeschreven kaartje te sturen. Wij willen zelf immers ook te allen tijden de verwachtingen van onze klant overtreffen.

Meer weten over onze concepten en dienstverlening? Kijk rond op onze website, raak geïnspireerd en neem contact op voor meer informatie.